مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است. مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصلهٔ آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل می دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می شوند ولی تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند. در کل می توان گفت که مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند. شاید بتوان این کشور را آرام‌ترین جای کره‌ی زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس و زیبایی زندگی در مناطق استوایی بر تمام این‌ها چیره می‌شود.

اقتصاد مالدیو بر پایه کشاورزی، ماهیگیری و بیشتر از همه به گردشگری استوار است که برخی از جزایر مالدیو تنها برای گردشگری اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که معمولا" هر هتل بر روی جزیره ای قرار گرفته و به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد بطوریکه تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. تقریباً تمام جزیره‌ها آب و هوای گرمسیری مالدیو را دارند؛ بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است. از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند. اما بهترین زمان برای سفر به جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز است که آنجا را به محیطی مناسب برای استراحت و آرامش اعصاب و روان مبدل ساخته است.



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:گردشگری ,جـزایر و سـواحل جـهان ,مـالدیـو,
ارسال توسط moorche memar
پروژه ی "خانه میله ای" توسط یک ایرانی به نام رضا علی آبادی در شهر تورنتو کشور کانادا طراحی و اجرا شده است.

پروژه ی "خانه میله ای" توسط یک ایرانی به نام رضا علی آبادی در شهر تورنتو کشور کانادا طراحی و اجرا شده است.در مراحل اجرای این پروژه، علی ملک زاده نیز به عنوان همکار نقش داشته است. این پروژه در سال 2010 توسط آتیله RZLBD اجرا شده است.



خانه میله ای، تجربه ای غیرمنتظره و هیجان انگیز از فضایی است که در کوچکترین متراژ و با بیشترین کاربری به نمایش گذاشته شده است.



این خانه در زمینی با زیربنای کل 1400 متر مربع و در 2.5 طبقه طراحی شده است.




ادامه مطلب...

ارسال توسط moorche memar
ساختمان های این مجموعه به عنوان یک عنصر قوی در هم صدایی با طبیعت و تپه های اطراف طراحی شده است و این امر ردپای یک اثر مصنوعی را بر محیط کمرنگ می کند.

مجموعه مسکونی Spliced، توسط استودیوی معماری "آگسو" طراحی شده است.



این پروژه در شهر "گوآن یوآن" در کشور چین واقع شده است. ساختمان های این مجموعه به عنوان یک عنصر قوی در هم صدایی با طبیعت و تپه های اطراف طراحی شده است و این امر ردپای یک اثر مصنوعی را بر محیط کمرنگ می کند.



به منظور بهینه سازی تهویه و روشنایی طبیعی واحد ها، هرکدام از بلوک ها حدود 13 متر از یکدیگر فاصله دارند. به منظور بهبود کیفیت فضا و ایجاد یک سیستم جامع ساختاری برای این ساختمان ها، پارکینگ و بخشی از خدمات به پارکینگ و فضای زیرزمین منتقل شده است.




ادامه مطلب...

ارسال توسط moorche memar

 

آشنایی با معماری که در هر قاره حداقل یک پروژه دارد !
او به عنوان اولین زن در سال 2004 برنده جایزه Pritzker شده است .می‏توان متوجه شد که خانم حدید در دهه هفتم زندگی خود به چه جایگاهی در دنیای معماری دست پیدا کرده است.

اگر به معماری یا طراحی علاقه مند باشید، حتما نام زها حدید، معمار و طراح عراقی-بریتانیایی به گوشتان خورده است. او اخیرا به جمع داوران جایزه معماری پریتزکر هم پیوسته است.

 جایزه Pritzker را تقریبا می توان به اسکار معماری تشبیه کرد و مراسم آن در سال 2012 به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد. پس فقط با در نظر گرفتن همین نکته و جدا از همه پروژه های نامی و مشهور این معمار و این که زها حدید به عنوان اولین زن در سال 2004 برنده این جایزه بوده، می‏توان متوجه شد که خانم حدید در دهه هفتم زندگی خود به چه جایگاهی در دنیای معماری دست پیدا کرده است.
 


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط moorche memar